Pár vět na úvod

Někteří zaměstnanci práci z domova zatím neznají, a může se tak stát, že bez správného vedení budou neproduktivní/neefektivní. Existují ale způsoby, jak dosáhnout minimálně stejných nebo i lepších výsledků než v práci. Zásadní je nenechat se rušit, vytvořit si příjemný pracovní prostor a zcela zásadní je zůstat v denním kontaktu se svým nadřízeným a s týmem.

Od nadřízeného pak musejí jít naprosto přesné pokyny co od Vás očekává – přesné zadání pracovních úkolů. Je také velmi důležité, aby Vám zaměstnavatel vytvořil nejlepší prostředí a dal Vám nástroje, které Vás budou podporovat a pomáhat Vám ve výměně znalostí, informací a hlavně umožní vzájemnou komunikaci a videokomunikaci.

Toto všechno perfektně splňuje Microsoft Office 365. Jednotlivé licence začínají už na 105 Kč za zaměstnance za měsíc a obsahují všechny online nástroje, které jsou pro práci na home office potřeba.

Vždy připraveni

Většinou se v práci denně pohybujete v blízkosti svého nadřízeného a komunikace je tak snadná a připadá Vám naprosto přirozená. Jakmile pak přejdete na práci z domova, tak je výpadek komunikace velice pravděpodobný. Zvláště, pokud Vaši nadřízení nejsou zvyklí na práci a řízení lidí na dálku. Vaše společnost pak nemusí mít připravenou sadu nástrojů pro zaměstnance na home office, jako je například Microsoft Teams, Sharepoint, PlannerTo však lze celkem rychle a snadno napravit.

Práce, práce, home office

Základní je nastavit si plán práce ze dne na den a také si denně s nadřízeným a kolegy zavolat alespoň na deset minut. Na toto nadřízení dost často zapomínají, ale pro udržení efektivity je dobré to dodržovat. Může se Vám stát, že bez správného vedení a komunikace se budete cítit izolovaně a osamoceně. Tato izolovanost může vést k tomu, že budete méně motivovaní a produktivní.

Denně tak komunikujte s týmem a nadřízeným, nic důležitého neodkládejte a co nejvíce toho řešte skrze videohovory. Zásadní je, abyste považovali práci z domova za skutečnou práci. Nejste na dovolené ani na prázdninách, musíte vykonávat své běžné i mimořádné pracovní úkoly, jen v domácím prostředí.

Jak se připravit doma

To, že můžete sedět u počítače od rána v pyžamu jako na gauči u televize není vhodná cesta. Dodržujte ranní rutinu – osprchujte se, oblékněte se, nasnídejte se a přesuňte se k nějakému pracovnímu místu, které máte doma vytvořené. Pokud nemáte domácí kancelář, pak zkuste pracovat od prázdného jídelního stolu a vytvořit si co nejvhodnější prostředí na práci. Lidé, kteří pak mají doma například velký externí monitor, bezdrátovou myš a klávesnici mají velkou výhodu a mohou být velice efektivní. Díky tomu, že jste doma a ne ve velkém open-office můžete také pravidelně větrat a vůbec si celé své pracovní prostředí naladit podle sebe. Tak toho využijte!

Pár závěrečných rad

  • Vytvořte si vhodné pracovního prostředí – toto nepodceňujte.
  • Dodržujte veškerou ranní rutinu.
  • Plánujte si práci ze dne na den.
  • Využívejte nástroje pro usnadnění práce na home office – Microsoft Office 365, Teams a další.
  • Komunikujte, komunikujte, komunikujte – s nadřízeným, s týmem, ale i s přáteli z práce.
  • Nezapomeňte na odpočinek a protažení. Lehký strečink dělá zázraky.
ANCHOR_TOP_TITLE

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti